GIMNAZJUM IM. JANUSZA KORCZAKA

Linki

Wycieczka 9-10 X 2007
Nałęczów- Kazimierz nad Wisłą - Sandomierz

Już poraz piąty w naszym gimnazjum odbyła się wycieczka integracyjna dla uczniów klas pierwszych. Tym razem pojechaliśmy na dwudniowe zwiedzanie Nałęczowa, Kazimierza nad Wisłą oraz Sandomierza.
Zaopatrzeni w bagaże i dobry humor wyruszyliśmy spod szkoły już o 5.00 rano. Pierwszego dnia zwiedziliśmy Nałęczów, piękne miasteczko uzdrowiskowe. Wraz z przewodnikiem spacerowaliśmy po Parku Zdrojowym słuchając jego opowieści o historii oraz ciekawostkach dotyczących Nałęczowa i okolic. Woda w pijalin wód  smakowała inaczej niż nasza "kranówka"; podobno ma właściwości lecznicze.

W Nałęczowie mają swoje siedziby muzea B. Prusa oraz S. Żeromskiego. To pierwsze zwiedzliśmy, natomiast żałowaliśmy bardzo, że Muzeum S. Żeromskiego było z powodu remontu zamknięte dla zwiedzających.

Pełni wrażeń wyruszyliśmy w dalszą trasę, do Kazimierza nad Wisłą. W tym pięknym miasteczku obejrzeliśmy kościół farny, Basztę oraz ruiny zamku. Na zakończenie dnia trochę rozrywki: spacer po Rynku

oraz rejs statkiem po Wiśle.

Na nocleg udaliśmy się do Sandomierza, gdzie czkały na nas pokoje w internacie Zespołu Szkół Rolniczych. Choć wiedzieliśmy, że na drugi dzień mamy dużo zwiedzania, nikomu nie chciało się spać....

A już o 8.00 śniadanko i na miasto...

Nasz sympatyczny przewonik pokazał nam Bramę Opatowską, Katedrę oraz wprowadził na Podziemną Trasę Turystyczną. Mielśmy dużo frajdy spacerując wiele metrów pod ziemią, mając świadomość, że nad nami są domy, ulice, ludzie.

Wszystko co dobre szybko się kończy, tak więc nasza i wycieczka dobiegła ku końcowi. Zmęczeni dwudniowym zwiedzaniem wsiedliśmy do autobusu i ruszyliśmy w
rodzinne strony.
Po drodze mieliśmy jeszcze jeden przystanek: Ujazd i zwiedzanie ruin zamku Krzyżtopór.

Jak widać na zdjęciach pogoda i humory dopisały wszystkim.